Következő számunk 2011. szeptember 6-án jelenik meg!
 
   
 

Kezdőlap

 

Hírek

  Hajóbemutatók
 
 
  Adok-veszek
  Impresszum
  Előfizetés
  Médiaajánlat
  Elérhetőségünk

Hajóbemutató
Crownline 315 SCR


Ez a cruiser gyorsabb a legtöbb sporthajónál. Elegáns, nagytestu cirkáló irdatlan erővel. Legnagyobb választható teljesítménye hétszázötven lóerő. A bemutatóban szereplő hajó hatszáz lóerős. A 315-ös a Crownline cég harmadik legnagyobb hajója, és mint ilyen megkapott minden földi jót.

Óbudán, a Wiking Marina kikötőjében egy ilyen cruiser várt arra, hogy kifussunk vele a Dunára. Két motor, hatszáz lóerő, kényelmes vezetőülés. Egyszerű és szép a műszerfal. A Dunára nem kell ennél komolyabb gép. Egyszerűen mindent tud. Gyors, kényelmes és elegáns. Ráadásul öt év garanciát ad hozzá a forgalmazó. A cockpit kialakításánál a hajó teljes szélességét kihasználta a tervező. Oldalt nincs fedélzet. Az orrba a szélvédőn keresztül lehet eljutni, a kabin tolóajtaja szolgál lépcsőként.

 

Amíg beszedem a puffereket csendben csorgunk a Dunán. Aztán megkezdődik a játék! Eleinte csak óvatosan bánunk a hajóval, igyekszünk kitapasztalni hogyan viselkedik. Északnak megyünk. Jó érzés. A motorok hatalmas erővel tolják a hajótestet, ami könnyedén gyorsul. Hamar elérjük a negyven csomót, majd a negyvenötöt. Tovább nem hajtjuk, mert még friss. Ez azért meggyőző. Megugratjuk a másik hajó farhullámán. Jól állja a sarat. Az illesztések nem nyikorognak, a hajó sem billen az egészségesnél többet. A trimlapokkal szépen beállítható az egyenes futás. Jó gép, lenyűgöző a teljesítménye! Amikor az ember beül a vezetőülésbe körbeveszik a műszerek. Érthető az elrendezés, kellemes, nem túl hivalkodó a környezet. Az ülés négy irányba állítható, az ülőpárna felhajtható. Hamar meg lehet találni a megfelelő üléspozíciót. A fürdőplatform megfelelően széles, középen teleszkópos fürdőlétrával és hideg-melegvizes hátsó zuhannyal szerelték fel. A hátsó ülés napozóággyá nyitható sőt, ha éjszakára felszereljük az alapfelszereltséghez tartozó ponyvát, akkor franciaágynak is használható. Ez az ágy mindkét irányból megkerülhető, de ha akarjuk kis ajtókkal lezárhatjuk az utat, és akkor a kisgyerekek nem tudnak kimenni a vízhez. Van itt egy lépcsőfoknyi szinteltérés is, ami még biztonságosabbá teszi a hajót a kisgyermekes családok számára.

 

A ponyvát mi szereltük le és pakoltuk el az ágy alatti tárolóba kihajózás előtt. Kikötés után néhány perc alatt ismét a helyére került. Ha nagyon rossz idő van hajózni is lehet a ponyva alatt. Természetesen sokkal lassabban, mint egyébként, de a kilátás megfelelő. A cockpit jobb oldalán, a pilótaülés mögött, kétszemélyes kanapé van a menetiránynak háttal. Ide egy kis asztalt szerelhetünk, amit - az ágy orr felöli részének ülőgarnitúrává alakítása után - körbe lehet ülni. A nappali és a konyha a bal oldalon van egy kis mosogatóval. Előtte egy kényelmes kanapé, szintén a menteiránynak háttal. A belső berendezés összhangban van a hajó külső kialakításával. Van fa is, de nem az dominál. Sok a finom műanyag, a tervező látni engedi itt-ott a saválló acél fényét. A berendezés hangulatában a világos színek a hangsúlyosabbak. Szépek a szövetek, hangulatos, otthonos a tapintásuk. A cockpitban és a kabinban is finom padlószőnyeg borítás van. Az ember önkéntelenül is leveszi a cipőjét amikor a hajóra lép. Van egy kis mosdó, konyha mosogatóval, mikrohullámú sütővel. A szalonasztalt lesülylyesztve egy franciaágyat kapunk, ezen kívül van még két ágy a hátsó kabinban is. Ott azonban szűkösebb a hely.
Manapság ez a hajó az egyik legjobb vétel a piacon, bőséges az alapfelszereltsége és kiváló az ára.

Technikai adatok
Teljes hossz:
9,90 m
Hossz:
9,20 m
Szélesség:
2,95 m
Merülés:
53,3 cm
Száraz tömeg:
4600 kg
Maximális teljesítmény:
750 LE
Utazó sebesség:
30 csomó
Üzemanyagtartály:
562 L
Édesvíztartály:
951 L
Vízfeletti magassága:
1,9 m
Hálóhelyek száma:
4 fő

 


 

 

 

 

Fényes
Fotó: Hajó Magazin

 

     
 
Aktuális szám
 
     
 
 
     
   
     
 
Partnereink